248817
 
 
 
 
 

     Menu:

> Startscherm
> Schrijvers
> Verhalen
> Open verhalen
> FAQ
> Vintage

alles is volbracht
Door: christy kambeel
Commentaar van de schrijver:
Verhaal " Alles is volbracht" uit:
christelijke huis tuin en keuken pret.
Geschreven door Christy Kambeel

Categorie: Column
Geschatte leestijd: ca. 3 minuten

Alles is volbracht

Alles is volbracht
Toen onze zoon vier was, bad hij samen met ons al eens het gebed om Jezus in zijn hartje te verwelkomen . Met mijn traditioneel kerkelijke achtergrond knaagt er helaas soms nog de stem van de vijand.
Is een kind van vier al voor eeuwig behouden ? Mag je een onmondig kind serieus nemen? Is zijn belijdenis van Jezus christus genoeg ondanks dat hij nog niet geestelijk volwassen is? Of is nu juist mijn twijfel zonde , die afbreuk doet aan het volbrachte werk van Christus?
Toen ik vroeger aan mijn oma blij vertelde dat Jezus in mijn hart leefde kon dat volgens haar niet. Hoe durfde ik zulke hoogdravende taal uit te kramen. Volgens oma was mijn behoud niet zeker; “Zie toe dat je niet valt”. “Eerst zien dan geloven”, was het moto. Het behoud leek meer in mijn vrucht dragen te liggen dan in mijn geloof in Jezus. Mijn blijdschap werd oneerbiedig gevonden en sloeg al snel om in een angstig vreze des heren. Die angst vond oma veel eerbiediger. Geestelijk serieus genomen worden werd praten over zondebesef en oordeel. Het leek wel alsof je God eerde door jezelf in de hel te praten.
Ik begreep niets van de blijde boodschap .Ik werd niet blij van God. Puberale begeerten als uitgaan werden zwaar veroordeeld. Mijn leven was niet leuk meer. Nachten lag ik wakker van die uitverkiezingleer . Hoe moest ik God danken terwijl Hij soeverein was en mij misschien op een latere leeftijd wel zou kunne loslaten.
“Het is de Heer die beschikt”. “Hij geeft en neemt”,leerde ik van oma. Ik heb er dik tien jaar overgedaan om een beetje te proeven dat God goed is. En in wezen Liefde is.
Nu zag ik mijn kleine scha je van vier worstelen om bevestiging van de Vader.“Meerdere keren bad Ian het gebed dat Jezus hem zou aannemen. Dit deed hij niet in onze opdracht het kwam puur uit zijn hart. Achter de slaapkamer deur hoorde ik hem zingen;“Oh mocht ik toch Uw schaapje zijn”. Alsof het antwoord een botte “Nee”zou kunnen zijn . Jezus is gekomen om de wil van de Vader te doen . En de wil van de Vader is dat iedereen door Jezus gered zou worden .Het staat zwart op wit.
God heeft ons voor de grondlegging van de wereld IN Christus uitverkoren. Door het vergoten bloed van Jezus Christus worden wij in het nieuwe verbond opgenomen wat al aan Abraham voorzegd was. Beloofd is beloofd. Wat ons let is geloof en vertrouwen op de belofte.
De hele uitverkiezing en de verbondsleer zijn In Christus veilig gesteld. Wie kan dat nog in twijfel trekken?
Een week lang hoorde wij als ouders Ian bidden; “Heer kom in mijn hartje wonen” .
Maar gelukkig op een dag komt hij naar me toe rennen terwijl ik sta te koken.
“Mama “,roept hij dolenthousiast.”Hoera hoera, ik kom in de hemel” zegt hij. “Ik ging elke dag bidden dat Jezus in mijn hartje kwam , maar dat had ik al gedaan”.
“Ik heb alles al gedaan wat ik moest doen , Hoera “. “Jezus woont al in mijn hartje”. Met een lofoffer op zijn gezicht loopt hij door de kamer.
“Wauw” ,.denk ik. Ook al is hij volgens zijn gereformeerde school geen officieel verbondskindje , Ian weet gelukkig wel beter.
Want Hij Christus heeft Alles al volbracht.
Gepost op 17-10-2010 om 15:19 uur
265 keer gelezen

Alle verhalen van deze schrijver (christy kambeel)



Door: EsQuizzy
Een prachtig debuut hier op bloCnoot, christy!

Wat kan ik hier anders op antwoorden dan: „Amen!”?

Het is zó iets moois om die ontdekking te doen. Jezus Zelf zegt: „Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert hen niet!”
Dat vind ik altjd weer zo mooi om te lezen!



Gepost op 17-10-2010 Om 16:05

Door:
Hallo Christy.
Het geloof van een kind. Had iedereen dat maar.
Ik begrijp dat je nieuw bent op BloCnoot? Welkom. Ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen.
Gepost op 17-10-2010 Om 17:51

Door: inem
Prachtig!
Gepost op 19-10-2010 Om 11:33

Dit werk is ingezonden op http://www.blocnoot.nl en blijft te allen tijde eigendom van de feitelijke auteur van het werk (of bloCnoot zolang de auteur niet kan worden teruggevonden). Zonder toestemming van de feitelijke auteur mag dit werk niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen. BloCnoot zal nooit toestemming geven indien de auteur niet teruggevonden kan worden. Mocht er sprake zijn van misbruik van de inhoud van het gepubliceerde werk op welke manier ook zullen er (in samenspraak met de auteur) stappen ondernomen worden.