248818
 
 
 
 
 

     Menu:

> Startscherm
> Schrijvers
> Verhalen
> Open verhalen
> FAQ
> Vintage

twijfels
van Berdien1
Door: Berdien
Commentaar van de schrijver:
Categorie: Gedachten
Geschatte leestijd: ca. 2 minuten

Natuurlijk heb ik ook mijn twijfels. Hoe vaak denk ik ook niet is het wel waar wat we geloven. Maar als ik dan de bijbel pak en een stukje opzoek dan zijn alle tijfels gelijk weer voorbij. Het christendom is voor mij het enige geloof omdat God geen onderscheidt maakt tussen mensen. Hij heeft ons allemaal lief. (Een van de kernpunten van het troostboek jesaja) Mischien geloof ik ook wel een beetje omdat ik er mee opgevoed ben. Maar wat bij mij vooral de doorslag maakt is dat God rechtstreeks tot ons spreekt. Via de bijbel leer je hem zo goed kennen. Ik heb hem leren kennen als mijn vader.
Eigenlijk twijfel ik nooit of de bijbel wel waar is. Mischien loop ik wel te veel met de mensen om mij heen mee, maar dat de bijbel echt is is voor mij zo zeker als ik weet niet wat (moet vast wel een gezegde voor zijn maar dat weet ik even niet.)
Dat Jezus de zoon van God is weet ik ook zeker. Kijk maar eens naar de wonderen die hij heeft gedaan. Zijn eerste wonder, dat hij van water wijn maakte. Daarna nog de vele wonderen en wat voor mij het meeste telt is dat hij uit de dood is opgestaan. Er zijn zoveel mensen die dat bevestigd hebben. En er is gewoon niemand anders die dat kan dan de zoon van God.

Waar ik mij eigenlijk het meest zorgen overmaak is over het nieuwe Jeruzalem. Het zal oneindig duren. Dat maakt mij eigenlijk wel een beetje bang. Als je nu tegen mij zal zeggen dat iets een eeuwigheid duurt dan zakt de moed me in de schoenen. Zeker als het om iets gaat wat niet leuk is. Maar, hoe mooi en goed alles zal zijn op de nieuwe hemel en de aarde, ik ben bang dat ik het daar toch niet fijn zal vinden.

O en nog even als reactie op Esq. De bijbel is net een schatkaart. Je moet eerst het ene uitvoeren voor je het andere zult begrijpen. Je kan niet geloven dat Jezus de zoon van God is als je niet gelooft dat wat hij heeft gedaan echt gebeurd is.
Gepost op 08-05-2009 om 20:15 uur
142 keer gelezen
<< Vorige in deze serie

Alle verhalen in deze serie (twijfels)
Alle verhalen van deze schrijver (Berdien)



Door: EsQuizzy
...Maar om te kunnen geloven dat Jezus water in wijn veranderde, en zieken genas en doden weer tot leven bracht, hebben veel mensen bewijzen nogid, Berdien.



Gepost op 08-05-2009 Om 21:17

Door: EsQuizzy
Wat betreft Nieuw Jeruzalem en ‘saai’:

Denk je niet dat God daar ook al wel aan gedacht zou hebben?

Hoe lang deed Hij erover om deze wereld te scheppen? 6 dagen.

Jezus beloofde dat Hij naar de hemel ging om plaatsen voor Zijn volgelingen klaar te maken, en wanneer Hij klaar zou zijn, zou Hij ons komen ophalen. Dat was 2000 JAAR geleden (bijna).

Tjonge... dat Nieuwe Jeruzalem moet wel wat zijn, zeg!

Maar, nog sterker voorbeeld.

God is oneindig. Wij niet. Dat houdt in, dat Hij oneindig veel groter is dan jij en ik. Als Hij ons in deze wereld een schatkeert heeft gegeven waar we niet uit uitgeleerd en uit-ontdekt en uitgekeken raken... Waarom denk je dan dat Hij op de Nieuwe Aarde ineens saai zou zijn?

Hij blijft altijd oneindig veel groter. Als je het nu geweldig vindt om Hem beter te leren kennen, hoe veel geweldiger moet het daar dan wel niet zijn, als wij Hem gewoon zullen zien en spreken?

En omdat Hij nou eenmaal oneindig is, in alles, blijft er altijd oneindig >>
Gepost op 08-05-2009 Om 21:26

Door: EsQuizzy
>>

veel nieuws aan Hem te leren kennen!!!

Wauw!

In Narnia (Prins Caspian, het boek) zegt Lucy op een gegeven moment tegen Aslan dat hij groter lijkt te zijn geworden in plaats van kleiner in haar ogen (dat had ze verwacht). Aslan antwoordt haar dan dat hij groter zal worden in haar ogen, naarmate zij hem beter leert kennen. Zo is het met Jezus ook.

Je raakt nooit op Hem uitgekeken!!! En ook niet op wat Hij maakt.



Gepost op 08-05-2009 Om 21:32

Door: EsQuizzy
Ja. ‘Schatkeert’...
Gepost op 08-05-2009 Om 21:33

Dit werk is ingezonden op http://www.blocnoot.nl en blijft te allen tijde eigendom van de feitelijke auteur van het werk (of bloCnoot zolang de auteur niet kan worden teruggevonden). Zonder toestemming van de feitelijke auteur mag dit werk niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen. BloCnoot zal nooit toestemming geven indien de auteur niet teruggevonden kan worden. Mocht er sprake zijn van misbruik van de inhoud van het gepubliceerde werk op welke manier ook zullen er (in samenspraak met de auteur) stappen ondernomen worden.